Secretele unui somn odihnitor pe timp de iarna

Cu zile tot mai intunecate si nopti din ce in ce mai friguroase, este normal ca, pe timp de iarna, sa avem instinctul de a sta cat mai mult in pat si sa incepem o serie de obiceiuri nesanatoase care sa ne schimbe radical modul de a ne odihni.

Nu lasa, insa, vremea de iarna sa te impiedice sa te odihnesti bine!

Desi adesea ne simtim mai obositi in aceste luni geroase, trebuie sa tinem cont ca nu avem nevoie de mai mult somn iarna decat vara.

Motivul principal pentru care ne simtim mai obositi in aceasta perioada a anului este, evident, lumina redusa a zilei. Avand parte de mai putina lumina solara, creierul uman produce mai multa melatonina, acesta fiind un hormon care regleaza ciclurile de somn-veghe ale corpului. Avand mai multa melatonina in organism, este normal sa fim mai mereu obositi si dornici sa stam cat mai mult in pat.

Iata cateva sfaturi care te pot ajuta sa ai parte de un somn odihnitor in perioada iernii:

Pune-ti corpul in miscare!

Exercitiul fizic este un joc mental deosebit de important, insa atunci cand ne confruntam cu vreme rece, rasarituri tarzii si apusuri timpurii, timpul de antrenament este redus, ceea ce ne poate afecta si motivatia. Cu toate acestea, daca reusesti sa faci cel putin 30 de minute de antrenament in majoritatea zilelor, este posibil sa epuizezi suficienta energie pentru a dormi mai usor noaptea. Exercitiile fizice in aer liber, la lumina naturala a soarelui, sunt cele mai sanatoase, insa daca frigul ti se pare un impediment, poti alege sa te antrenezi intr-o sala de fitness sau chiar in propria casa.

De mentionat, de asemenea, ca sportul previne cresterea in greutate, care pare sa fie o problema comuna in timpul lunilor de iarna. Cresterea in greutate poate amplifica sau agrava problemele legate de somn, cum ar fi apneea de somn, conditie ce, in unele cazuri, poate pune viata in pericol.

Umidifica-ti casa!

Pe masura ce frigul ne acapareaza casele, folosim din ce in ce mai intens aparatele de incalzire pentru a ne mentine confortul asa cum ni-l dorim. Insa aceste incalzitoare usuca aerul, ceea ce poate duce la perturbarea somnului. Cel mai bun lucru pe care il poti face pentru a evita uscarea aerului din casa este sa folosesti un umidificator, macar in timpul noptii.

Aerul uscat poate, de asemenea, sa determine uscarea pielii si iritarea nasului si a gatului. Un umidificator combinat cu un difuzor de aromaterapie este ajutorul ideal pentru un somn bun in asemenea situatii, in special daca folosesti ulei esential de lavanda.

Nu uita insa sa cureti in mod regulat umidificatorul pentru a preveni formarea mucegaiului in rezervor.

Investeste in lenjerii de pat de calitate!

Corpul tau este un radiator natural si continuu. Si, desi asta poate fi o problema vara, este o parte esentiala a solutiei in timpul iernii. Cu toate acestea, este nevoie de un ajutor suplimentar pentru a avea un pat cu adevarat calduros si confortabil in timpul noptilor reci de iarna. Ca atare, alege sa folosesti lenjerii cocolino, acestea fiind probabil cea mai buna optiune pentru noptile friguroase de iarna, datorita moliciunii si finetii care le caracterizeaza. Daca vrei, insa, o optiune mai fina, cu o stralucire matasoasa, alege sa folosesti o lenjerie damasc. Bumbacul egiptean damasc este o tesatura de inalta calitate, foarte placut la atingere, dar mai ales deosebit de confortabil, moale si neted.

Hraneste-te si hidrateaza-te corect!

Unul dintre primele lucruri cu care ne luptam iarna sunt acele pofte irationale de mancare, ce ne determina sa introducem in organism mult prea multe calorii, zahar si carbohidrati. Cel mai bine este sa eviti cat mai mult consumul de alimente de tip fast food si de dulciuri. Totodata, incearca sa iei ultima masa cu cel putin 2 ore inainte de culcare. Daca mananci inainte de a te pune in pat, risti sa te confrunti cu arsuri si disconfort la stomac, care iti pot perturba somnul.

In cele din urma, nu uita sa bei cat mai multe lichide, in special apa plata, pentru a-ti hidrata corpul in mod corespunzator.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *